Steun in de rug bij groei

De Delmar projectinrichters is gestart in 1971. Sinds Remi Groothuis in 2012 de stoel van zijn vader heeft overgenomen, maakt het bedrijf een gestage groei door. Met Newbase kunnen de projectinrichters die toename in opdrachten goed aan.

‘We maken complete 3D-ontwerpen van de bedrijfsinrichting die onze klanten nodig hebben. Niet alleen hebben we oog voor de behoeften die zij op dit moment hebben, maar we kijken ook naar hun toekomstige ontwikkelingen’, vertelt Groothuis. ‘Zo zorgen we ervoor dat onze klanten flexibel kunnen inspringen op veranderende behoeftes.’


‘We zochten een pakket dat duidelijke offertes helpt maken.’

Remi Groothuis – eigenaar De Delmar

De Delmar had zelf ook behoefte aan een systeem dat hun eigen groei beter zou ondersteunen. De projectinrichter had eerder een aantal jaar gewerkt met een ERP-systeem dat gekoppeld was aan een tekenprogramma. Dat programma was vooral ontworpen om inrichtingsplannen mee uit te werken voor klanten. ‘Het leek ideaal, maar in de praktijk werkte dat niet goed voor ons. Elke variant op een schets zorgde voor omvangrijke nieuwe offertes. Heel onoverzichtelijk, ook voor onze klanten.’

Duidelijjke eis

Een pakket waarmee De Delmar duidelijk kon offreren aan haar klanten, was een heldere eis. ‘We groeien sterk, dus we zochten een systeem waarmee we het overzicht konden behouden’, zegt Groothuis. ‘Een programma dat administratief en qua CRM goed in elkaar steekt. En we wilden een naadloze samenwerking met ons financiële programma Twinfield. Onze accountant raadde Newbase aan. We zijn met hen gaan praten, maar gingen niet over één nacht ijs. Tegelijkertijd waren we met andere aanbieders in gesprek.’

Goede klik

‘Voor onze klanten een omgeving vormgeven waarin zij zich niet alleen thuis voelen, maar ook geïnspireerd en enthousiast raken – nu én op de langere termijn – dat is heel tof’, zegt Groothuis. Hij is heel enthousiast over zijn bedrijf en de dienstverlening die hij levert. Datzelfde enthousiasme zag hij terug in de medewerkers van Newbase over hun systeem. Voor hem was de klik met Newbase ook een belangrijke reden om met het bedrijf in zee te gaan.

Dashboard

Het fijnst aan Newbase vindt Groothuis de takenlijst, waarin alles staat vastgelegd. ‘Of het nu gaat om een sales lead, een terugbelactie of voorraadbeheer: ik heb alles duidelijk op mijn dashboard staan. Dat helpt mij en mijn medewerkers enorm in ons werk.’

Profijt

‘Ik verwacht dat, hoe langer we werken met Newbase, hoe meer we profijt gaan ondervinden van het systeem. In het begin kost het even tijd om alle gegevens in te voeren. Doordat we dat heel netjes doen, kunnen we nu in een handomdraai een offerte samenstellen. Of gegevens terugvinden. Een database is tenslotte zo goed als dat de eigen input aan het systeem is. Daar besteden we dus veel zorg aan.’

Andere succesverhalen

Marco Fasel

Labelcare door Marco Fasel — Directeur

Labelcare houdt zich graag bezig met waar ze goed in zijn: het verkopen en onderhouden van producten waarmee je labels en etiketten maakt. Alle andere zaken die nodig zijn om een bedrijf goed te runnen, maken ze graag zo eenvoudig mogelijk. Newbase biedt hen daarvoor alle gelegenheid.

Lees verder
Jaimy van Houten

Superstore for Hair door Jaimy van Houten — ICT-coördinator

Al meer dan 30 jaar handelt Superstore for Hair in professionele kappersproducten. Met een assortiment van ruim 35 duizend verschillende producten, werd de behoefte aan een ERP-systeem groot. Superstore for Hair maakte een flinke professionaliseringsslag met meer inzicht in de voorraden.

Lees verder