Eén druk op de knop en je order is een factuur

De zelfgebouwde CRM-oplossing van Nelec BV was compleet ingericht op de wensen van deze groothandel in deurvideo-systemen. ‘Alles stond erin, zoals wij het wilden’, zegt directeur Frédéric Meershoek. ‘Maar het was niet online te gebruiken, het was ook niet gekoppeld aan ons boekhoudsysteem en kon niet aan een webshop vastgemaakt worden.’

Van offertes naar orders en facturen… Voorheen moest alles telkens opnieuw worden ingevoerd in het juiste systeem. Dat kost tijd en vergroot de kans op fouten. ‘Newbase is niet alleen een CRM-systeem, maar ook de orderadministratie, facturatie en voorraadadministratie zijn erin opgenomen’, zegt Meershoek. ‘Een offerte zet je met een druk op de knop om in een order en vervolgens in een factuur. Dat scheelt!’

‘Newbase biedt ons een alles-in-één systeem.’

Frédéric Meershoek – directeur Nelec BV

Meershoek heeft lang gedubd over de overstap op een ERP-systeem. ‘Ons oude systeem werkte goed, maar had z’n beperkingen. Ik dacht erover om een CRM-systeem op maat te laten bouwen. Maar dat bleek praktisch onmogelijk te zijn. Het moest ook nog met een financieel pakket kunnen communiceren. Newbase levert weliswaar geen maatwerk, maar is zó uitgebreid dat we er heel goed mee uit de voeten kunnen.’

Glasvezel
De overstap op Newbase was niet allemaal rozengeur en maneschijn. Het bedrijfsterrein waar Nelec is gevestigd, bleek een te trage adsl-verbinding te hebben. Om optimaal te kunnen werken was een snellere internetverbinding nodig. ‘Dat kostte extra tijd en moeite, waar we vooraf niet mee hadden gerekend. Met de huidige glasvezel functioneert Newbase uitstekend’, zegt Meershoek.

Service bieden
De klanten van Nelec zijn elektrotechnische installatiebedrijven. Als ze bellen, zoekt Nelec in Newbase om welk appartementencomplex het gaat.  ‘Geen klantnummers of projectcodes. Ik wil het ze makkelijk maken. Volledige service bieden. Newbase geeft me die mogelijkheid. We vinden alles terug over ieder project. Van het elektrotechnisch schema dat we op maat maken, alle e-mails, gespreksnotities, offertes en natuurlijk de verkoopfacturen. Heel compleet.’

Andere succesverhalen!

Nard Elsman jr.

Elsman Group door Nard Elsman jr. — IT-consultant

Een nieuw crm-pakket met mogelijkheden voor urenschrijven, het complete klantenbestand, de projectadministratie, gekoppeld aan de boekhouding en bovenal: een goed overzicht over alle projecten. Dat was – in grote lijnen – het pakket aan vereisten dat Elsman Group op tafel legde. Newbase beantwoordde er glansrijk aan.

Lees verder
Philip Becker

Hedera Kantoorefficiency door Philip Becker — Algemeen directeur

Hedera had een nieuw pakket nodig om de logistieke en financiële processen mee te stroomlijnen. Het vorige pakket dat de kantoorartikelenleverancier gebruikte, was sterk verouderd. Newbase gaf een mooie bodem op verder op te groeien.

Lees verder