Zo verwerk je slim je inkoopfacturen

Dat bonnetjes weleens kwijt kunnen raken, weten ze zelfs in de politiek. Maar elk bedrijf dat te maken heeft met het inkopen van producten en diensten weet dat het lastig kan zijn om al deze inkoopfacturen goed en efficiënt te ordenen. In deze blog geven we 8 tips om het proces een stuk slimmer aan […]

Lees verder

De voordelen van een snelle urenregistratie

Het bijhouden van gewerkte uren wordt door veel medewerkers als een vervelend en tijdrovend klusje gezien, waardoor het vaak niet goed of veel te laat gebeurt. Bedrijven kunnen hierdoor flink in de knel komen en veel geld mislopen, doordat uren bijvoorbeeld niet goed in rekening worden gebracht. In deze blog leggen we uit wat het […]

Lees verder

Reken je met projecten niet te snel rijk (of arm)

Bij grote projectopdrachten is het verleidelijk om meteen de opbrengst op de balans te verwerken. Je hebt immers de klus al binnen en misschien zelfs wel een groot deel gefactureerd. Het gevaar is dat het een vertekend beeld geeft van je werkelijke ondernemingsresultaat. En daarmee kun je als bedrijf flink in de problemen komen. Vooral […]

Lees verder

Wanneer heeft mijn bedrijf een ERP-systeem nodig en wanneer een CRM-systeem?

U wilt uw bedrijf optimaal organiseren, geen onnodige kosten maken en goed zicht hebben op commerciële kansen, zowel bij bestaande klanten als bij prospects. Wat daarbij helpt is een systeem dat de processen optimaliseert, zodat er geen dubbel werk wordt gedaan, en een systeem dat klantgegevens bijhoudt, zodat u geen verkoopkansen mist. Een ERP-systeem dient […]

Lees verder

Hoe Newbase de ondernemer kan helpen in deze tijden

Vanaf begin dit jaar hoorden we al nieuws over de uitbraak van het coronavirus en kort daarna merkten we het ook in de handel. Bijvoorbeeld producten die uit China werden geïmporteerd waren niet meer voorradig. Even later kwam het virus naar Europa en nu, meer dan drie maanden verder, is er ook in Nederland veel […]

Lees verder

Thuiswerken met Newbase, geen probleem

Thuis aan de slag De meeste van ons zien het als een luxe: een dagje thuiswerken. En laten we eerlijk zijn, thuiswerken heeft ook z’n voordelen: eindelijk in alle rust de dingen doen waar je op kantoor niet aan toekomt, geen reistijd, later kunnen opstaan maar toch eerder met je werk kunnen beginnen, en ondertussen […]

Lees verder

Digitalisering, wat levert het ons eigenlijk op?

Werken met geprinte facturen en bestellingen, het komt nog vaker voor dan je denkt. Onlangs waren we op bezoek bij een bedrijf waar op ieder bureau aparte bakjes stonden met daarin stapels documenten die moesten worden ingevoerd in de computer. Wij vroegen ons hardop af of al dat papier niet heel veel dubbel werk opleverde […]

Lees verder

“Ik denk vanuit de business van de klant.”

Judith Brouwers is accountant en belastingadviseur met grote affiniteit voor ondernemerschap en automatisering. Elke keer dat haar kantoor Meierij Accountancy & Advies ambitieuze ondernemers ondersteunt bij de implementatie van Newbase komen al die kennis en vaardigheden goed tot hun recht. Meierij Accountancy & Advies is sterk in advies aan MKB-bedrijven in de regio Den Bosch […]

Lees verder

Wat kun je doen om te voorkomen dat klanten weglopen?

Het kwijtraken van klanten is vervelend want het kost ongeveer 7 keer meer om een nieuwe klant te werven dan om er een te behouden. Je kunt een klantrelatie dus beter niet laten verzuren. En nee, het is niet altijd mogelijk om te voorkomen dat een klant overstapt naar de concurrent. Soms heb je een […]

Lees verder

Is uw werknemer gelukkig?

Volgens het onderzoek Het Betere Werk gedaan door de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR) stellen ondernemers zichzelf nog veel te weinig de vraag of hun werknemers wel gelukkig zijn. Meer grip op zaken schijnt de werknemer een stuk gelukkiger te maken. Het onderzoek meldt dat:– 38 procent van de werknemers zegt te snel te […]

Lees verder